Greetings!

Welcome to our official website of the dental department of Sarawak. We will be using this blogsite to update all of you with the current happenings, events, updates, news and information of what is going on around our dental department in the state. Please come and visit us often and do feel free to drop us any comments.

Our Client Charter/ Piagam Pelanggan



PIAGAM PELANGGAN BAGI KLINIK PERGIGIAN PRIMER

Kami berjanji untuk…
Rawatan pergigian:
  1. Pesakit luar dipanggil untuk rawatan dalam tempoh 30 minit.
[Standard 80%]
*hanya melibatkan pesakit yang telah didaftar tanpa temujanji
*kecuali dalam keadaan yang tidak dapat dielakkan
*standard seperti yang dipersetujui di peringkat negeri

Kepuasan pelanggan:
  1. Pesakit berpuas hati dengan perkhidmatan pergigian yang diberikan.
[Standard 98%]
*standard seperti yang dipersetujui di peringkat negeri
*kajian dijalankan setahun sekali

Umum:
  1. Memberi akuan penerimaan aduan kepada pengadu dalam tempoh masa (1) hari selepas aduan diterima
[Standard 100%]

Nota:
  1. Piagam Pelanggan ini perlulah dipaparkan untuk makluman kepada orang awam dan pesakit
  2. Setiap klinik pergigian perlu memastikan 3 aspek piagam pelanggan ini digunapakai atau diubahsuai dalam piagam pelanggan klinik semasa agar 3 aspek tersebut boleh diukur dan aspek-aspek lain dalam piagam pelanggan asal dikekalkan.

No comments:

Post a Comment